Service voorwaarden bijvanAlles
1. Algemene informatie
Algemene gegevens bijvanAlles
KvK-nummer: 61523569
BTW-nummer: NL001440448B91
Bankrekeningnummer: NL43 INGB 0006 7096 09
Postadres: Schansweg 41, 3042 HT Rotterdam
E-mail: info@bijvanalles.nl
Website: www.bijvanalles.nl
- Deze service voorwaarden zijn van toepassing op ieder aanbod van bijvanAlles en op iedere overeenkomst tussen bijvanAlles en de klant.
- Het accepteren van een aanbieding dan wel het doen van een bestelling geschiedt onder aanvaarding van de toepasselijkheid van deze service voorwaarden.
- Het aanbod op de website van bijvanAlles, wordt zo nauwkeurig en gedetailleerd mogelijk beschreven en voorzien van foto’s. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het artikel mogelijk te maken. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden bijvanAlles niet.
- Het aanbod van bijvanAlles bestaat uit zowel nieuwe als gebruikte artikelen.
- Wat betreft ons aanbod van vintage (tweedehands) items:
- Wij verkopen originele vintage (tweedehands) items. Gezien de leeftijd van deze items, kunnen er gebruikssporen aanwezig zijn.
- Elektronische apparaten worden door ons getest en alleen verkocht als deze werkend zijn, mits expliciet anders vermeld. Echter kunnen wij, gezien de leeftijd van onze producten (vaak tientallen jaren oud), geen technische garantie geven. Wij verkopen deze apparaten zonder batterijen.
- Gezien de leeftijd van de elektronische apparaten worden deze verkocht als verzamel object en niet als apparaat voor dagelijks intensief gebruik.
- Wij verkopen onze lampen en elektronische apparaten in originele staat dus meestal ook met de originele bedrading (mits anders vermeld) die niet altijd aan de huidige regels voldoen. Wij raden aan, voor gebruik een erkend elektricien te raadplegen.
- De verlichting wordt verkocht zonder gloeilampen, halogeenlampen, spaarlampen en/of led lampen.
- Wij zijn niet verantwoordelijk voor gevolgschade door verkeerd gebruik of door een voor ons niet te voorzien gebrek.
- Wij zijn niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door derden.
- Artikelen van de website zijn ook te koop wanneer wij op een markt staan. Uiteraard streven wij ernaar om de verkochte artikelen tijdig van de webshop te verwijderen. Toch kan het voorkomen dat het door u bestelde artikel reeds verkocht is. Wij zullen u dit dan zo spoedig mogelijk per mail laten weten.
2. Levering
- Bestellingen en reserveringen kunnen geplaatst worden via de website www.bijvanalles.nl
- Bij ontvangst van een betaling versturen wij de bestelling normaal gesproken binnen 3 dagen. Wij verpakken onze artikelen zeer goed voor verzending. Mocht er echter tijdens het verzenden schade ontstaan zijn, zijn wij hiervoor niet aansprakelijk.
- Afhankelijk van de omvang worden de verzendkosten vastgesteld. Wij maken gebruik van Post NL en veel artikelen kunnen worden verstuurd voor € 6,95. De bezorgkosten van grotere artikelen door bijvanAlles, berekent u gemakkelijk door het aantal kilometers tussen 3042 HT Rotterdam en uw adres, met uitzondering van de Wadden eilanden (heen en terug opgeteld) met € 0,40 te vermenigvuldigen, bijvoorbeeld: bezorging in Utrecht kost ongeveer € 46. Wij hebben geen fysieke winkel. Afhalen van artikelen is in overleg wel mogelijk.
3. Betaling
- Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW.
- Na de plaatsing van een bestelling ontvangt u van ons een mail met de totale kosten inclusief de verzendkosten. U kunt het verschuldigde bedrag overmaken op bankrekeningnummer NL43 INGB 0006709609 ten name van bijvanAlles te Rotterdam, onder vermelding van het artikelnummer.
- Binnen een termijn van maximaal 5 dagen moet het verschuldigde bedrag op de bankrekening van bijvanAlles zijn overgeschreven. Bij overschrijding van dit termijn wordt de order automatisch geannuleerd.
4. Ruilen of retourneren van artikelen
- Wij doen niet moeilijk over retourneren. De enige voorwaarden zijn dat het product niet is gebruikt, dat je binnen 14 dagen na ontvangst het product hebt teruggestuurd. Dit bepalen we aan de hand van de poststempel.
- Stuur je product voldoende gefrankeerd en voorzien van een briefje met daarop je naam en het artikelnummer terug aan: bijvanAlles Schansweg 41 3042 HT Rotterdam
- Het is uiteraard ook mogelijk om de producten op afspraak zelf terug te brengen naar bovengenoemd adres.
- Bij ontvangst van je retourzending ontvang je van ons bericht. We storten na ontvangst & controle van het product het bedrag binnen tien werkdagen terug op je rekening. We storten altijd terug op de rekening waarmee je ook hebt betaald.
- Als je je retour ongefrankeerd aan ons terugstuurt, houden we de door PostNL in rekening gebrachte kosten en boete in op het bedrag wat aan je wordt gerefund. PostNL rekent een strafport, exclusief de standaardport.
- Retour gestuurde artikelen die niet aan de voorwaarden voldoen nemen we wel aan, maar we houden ons het recht voor om kosten hiervoor in te houden dan wel het artikel te weigeren in ons retourproces. Je krijgt hierover natuurlijk wel bericht. Deze artikelen kunnen we aan je terugzenden nadat je de verzendkosten hiertoe hebt overgemaakt. Wordt een product retour gestuurd welke niet aan de voorwaarden 3 voldoet, een vlekje heeft en/of beschadigd is, dan wordt deze niet verwerkt als retour en nemen we contact met je op.
- Verpak je retour met zorg, net zoals we het aan je verzenden, voorkom schade bij verzending.
- Defecte producten bij aankomst. We zijn erg zorgvuldig met onze producten en controleren deze bij binnenkomst en bij het inpakken van de zending. Mochten we desondanks iets gemist hebben of is het product beschadigd tijdens het verzenden, dan raden we je aan om ons dit dan zo snel mogelijk te laten weten per e-mail. Indien je niets laat weten en ook geen melding van een defecte aankomst doet bij de retourzending (schrijf het even op bijgevoegde briefje), dan ligt het risico bij jou. Wij kunnen dan namelijk niet meer controleren of het defect door onze fout of verzenden komt. Vanaf het moment dat je een product hebt ontvangen, ligt de verantwoordelijkheid ervoor (wettelijk gezien) bij jou. Tenzij je dit dus zo snel mogelijk meldt. Wij vragen daarom jou altijd je bestelling zorgvuldig te controleren.
- Zoek raken van je retourzending. Als je retourzending zoek raakt, is dit voor eigen risico tot het moment dat het bij ons is gearriveerd uiteraard.
- Heb je een retour en ben je te laat? Natuurlijk kan er wat gebeuren waardoor het lastig is de retourtermijn van 14 dagen te halen. Dat snappen we. Neem dan hoe dan ook altijd even contact op per e-mail, dan kijken we er samen even naar. Zendingen die gewoon worden verstuurd, die wij dan weigeren, en waarbij we dan later horen wat er aan de hand is blijven geweigerd.
5. Klachtenregeling
- Bij klachten verzoeken wij u het contactformulier in te vullen of een e-mail te sturen. Wij zullen uw klacht vervolgens altijd in behandeling nemen. Uw klacht is voor ons een mogelijkheid om onze dienstverlening verbeteren.
- De ingediende klachten beantwoorden wij binnen een termijn van 5 werkdagen gerekend vanaf de datum van ontvangst. Bij klachten met een langere verwerkingstijd geven wij binnen diezelfde termijn van 5 werkdagen een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer u een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.